reklama

Dedko

Tvoja ruka sa scvrkla. Takmer sa zmestila do tej mojej. Vrások si mal stále viac a nádeje stále menej. Smial si sa. My sme plakali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Viem, že si chcel odísť. Rozhodol si sa za okamih. Nepohlo to s tebou, ako by si to bral ako cestu, ktorá ťa má pripraviť na odchod. Okamih ktorý nám všetkým zmenil život. Aj keď sme si to vtedy neuvedomili, ale tebe vtedy odľahlo. Viem, že si to mal ťažké. Ale ako veľmi si trpel to sme si nikdy neuvedomili. V tom chaose života , ktorý okolo nás plynie sa spomienky strácajú a pocity sa otupia. Tak veľmi sme verili, že to ešte nie je koniec. Ty si vedel ako veľmi sa mýlime, vedel si to. Ja viem. Nikdy ti to nebudem vyčítať. Nemám právo. Chcel si iba aby som ho ochránila. A držala ho za ruku keď odídeš. Toho koho si v posledných rokoch miloval viac ako čokoľvek iné. Keď si sa na neho pozeral v tvojich očiach bola taká nesmierna láska, akú som nevidela naozaj mnoho rokov. Viem, že si sa bál. Nie o seba. Bál si sa ako to zvládne, keď tu ostane bez teba. Často som sa na vás dvoch mlčky pozerala. Ako on dospel a stal sa z neho muž tak tebe pribúdali vrásky a tvoje vlasy zbeleli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy som neverila, že odídeš tak skoro. Bol to boj s tebou aj za teba. Ja viem, že si cítil ako sa trápi. Videl si v jeho očiach strach. Strach o teba. Nechcel si to tak, ja viem. Vie to aj on. Hovoríme o tebe každý deň. Akoby si neodišiel. Len sa ťa nemôžeme dotknúť, chytiť ťa za ruku a pohladiť tvár. Bolo toho veľa aj na teba. Chcel si už odísť. Chápali sme to. Bolelo to teba aj nás. Aj keď nás inak, pochopiteľne. Ešteže mu dovolili byť s tebou aj vtedy, keď iný museli domov. Pripravoval si ho, tušila som to. Pre neho bol každý ďalší deň s tebou darom, ako si predĺžiť tvoju prítomnosť. Zľahčoval si to možno viac ako bolo treba. Smiala som sa často cez slzy keď som hladila tvoju ruku. V to ráno keď som sa chystala do práce, som sa v kúpeľni pozerala som zrkadla a hlavou mi prebehla myšlienka, že v tento deň budem veľa plakať. Och nemohla som sa radšej mýliť? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol to horúci deň a veľmi dlhý pre nás všetkých. Ty si už spal. Už ti bolo dobre ja viem. Bol pri tebe a ja ti aj dnes ďakujem, že si ho počkal. Vedel si aké dôležité to pre neho bude v ďalšom živote. Milovali ste sa láskou starého otca a vnuka, ktorú som obdivovala. Ďakujem ti za to, že si bol tým čo ho formoval, že si bol jeho vzorom, keď jeho detské oči vzhliadali k tebe ako ku hrdinovi. Ďakujem, že si ho viedol a učil. Vidím ťa v ňom. Som na neho hrdá a milujem ho. Ale to si vždy vedel. 

Irena Kusá

Irena Kusá

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem o živote. O veciach ktoré bolia alebo tešia. Každý máme v živote také. Treba o tom hovoriť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu